Zasada działania silnika dwusuwowego, to najważniejsza sprawa o której trzeba pamiętać

  Wnętrze komara

  Jak ustawić zapłon w romecie

  Strona główna

  [Rozmiar: 1062 bajtów]

  [Rozmiar: 1062 bajtów]

  [Rozmiar: 1068 bajtów]

  [Rozmiar: 1065 bajtów]

            

Jak ustawić zapłon w komarku?...

 

        

     

  Czesi nikogo nie oszukiwali ,nie okłamywali ani nie wprowadzali w błąd . Po prostu dostosowali silnik exportowanego motoroweru do warunkow prawnych w kraju importera. Wg oryginalnej instrukcji - czeskiejwyprzedzenie zapłonu powinno być 1,2-1,5 mm w osi otworu świecy. Ponieważ świeca jest pod kątem w stosunku do osi cylindra faktyczne wyprzedzenie wynosi 1,5-1,7mm. Dodac nalezy jesze w jak specyficzny sposób jest to mierzone. Między styki wkłada sie bibułkę o grubości 0,05mm i w momencie gdy da sie ja wyciagnąc z pomiedzy styków ma być wyprzedzenie zapłonu jak podałem . Mierząc przy pomocy gasnącej zarowki wyprzedzenie będzie większe ok 2mm przed gmp mierzone w osi cylindra. Jednak najlepiej jest sprawdzić i samemu dobrać punkt zapłonu indywidualnie do posiadanego silnika.